Sayfalar

14 Aralık 2015 Pazartesi

Balkabağı püresi



Tam da mevsiminde balkabağı püresi hazırlamanızı öneririm. Bu balkağı püresini, chessecaklerde, keklerde ve ya içecek olarak kullanabilirsiniz.Bunun yapacağınız tarifleri sizlerle ilerleyen günlerde paylaşacağım. Ben püreyi yapıp çabuk tüketecek isem kavanozlara koyarak buzdolabında saklıyorum veya buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya atıyorum ve böylece istediğim zaman kullanabiliyorum. Bir de özellikle şeker koymuyorum. Böylece istediğiniz zaman ister şeker ile isterseniz de balla tatlandırabilirsiniz.

Malzemeler


  • 1, 5 kilo balkağı
  • 1 su bardağı su
  • 1 çubuk tarçın
  • 4-5 adet karanfil


Yapılışı

Ayıklanmış olan balkabakları yıkanır.Bir tencereye konur ve üzerine 1 su bardağı su konur. Tarçın ve karanfil eklenir ve kısık ateşte 20 -25 dakika kadar pişirilir. Ilındıktan sonra karanfil ve tarçın içinden çıkarılır ve el brendarı ile çekilir ve 4-5 parçala ayrılarak kavanozlara veya buzdolabı poşetlerine konur. İsterseniz buzdolabında isterseniz derin dondurucuda saklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder