Sayfalar

14 Haziran 2015 Pazar

Ev Yapımı Tavuk Suyu





Hazır Tavuk  bulyon almak yerine ben evde kendim tavuk suyunu yapmayı tercih ediyorum. Bunu hazırlayıp su bardaklarına veya küçük kaselere koyarak derin dondurucuya atıyorum . Pilav veya çorba yapmak istediğim zamanda bunu kullanıyorum. Aşağıdaki malzemelere ilave olarak mevsimine göre isterseniz  birkaç kereviz yaprağı, birkaç biber de kaynama suyuna ekleyebilirsiniz.
Yapımı çok kolay bu tarifi mutlaka yapıp derin dondurucuya koymanızı öneririm.

Ayrıca Tavuk suyunu saklayacağız ama haşlanan tavuk etleri ile güzel bir "Şehriyeli tavuk çorbası" yapabilirsiniz veya etleri küçük parçalara ayırarak lavaşa sararak ve bol yeşillik koyarak bir öğün olarak tüketebilirsiniz. Ev halkı tavuğu böyle yemeyi de sevecektir.

Malzemeler


  • 2 adet tavuk but (İsterseniz bir bütün tavuk ile de yapabilirsiniz)
  • 1 kurusoğan
  • 1 havuç
  • 1 patates
  • 15-20 dal maydanoz.
  • Tuz , Tane karabiber



Yapılışı

1-Tüm malzemeler bir tencereye konur .Üzerini örtecek kadar su konur ve kaynatılır.

2-Kaynamaya başladığında üzerinde köpükler oluşabilir.Bu köpükleri bir kevgir yardımı ile alın ve atın.

3-45 dakika veya 1 saat civarında kaynadıktan sonra alın ve soğumaya bırakın.

4-Soğuduktan sonra suyunu süzerek bardaklara veya kaselere koyun ve iyice soğuduktan sonra dorun dondurucuya koyabilirsiniz.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder