Sayfalar

31 Ağustos 2014 Pazar

Patlıcan reçeli





Patlıcan reçeli en sevdiğim reçellerden biridir. Lise yıllarında İzmir'deyken bir kez yapmıştım. Kimse patlıcan olduğunu anlamamıştı. O tarifte patlıcanların kireçli suda bekletilmesi gerekiyordu ve bu  işlem bence zahmetli bir işlem olduğundan bir daha yapmadım. Ancak oğlum bu reçeli bir kez hazır aldığımızda çok sevdi ve o sevdiği içinde bende yeniden bir çok blogda , yemek sitesinde patlıcan reçelinin tarifini aradım.Ama hepsi kireçli olduğunda hiç birisini yapmak istemedim. Geçenlerde karpuz kabuğu reçeli yaptım (Onunda tarifini daha sonra vereceğim:))  ve o tarifte karbonat kullanılıyordu.  Bu bana patlıcan reçelini de benzer şekilde yapabileceğim fikrini verdi ve reçeli yapmaya karar verdim.

Dün Beşiktaş pazarında tam reçel yapmak için küçük patlıcanlar bulunca da hemen aldım. Herkes büyük patlıcan seçerken ben içlerinde küçük seçerek ancak yarım kilo alabildim.Çünkü bu reçelin mümkün olduğunca küçük ve ince patlıcanlarla yapılması bence daha iyi sonuç veriyor. Şimdi gelelim tarife:

Malzemeler

  • Yarım kilo patlıcan
  • 2,5 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • Karbonat,limon
  • Vanilya ve karanfil
  • 1 çimdik tuz


Yapılışı

1-Patlıcanlar kabukları tamamen soyulur.Pişince renginin güzel olması için hiç siyah kabuk kalmamalıdır.

2-Kabukları soyulan patlıcanlar içinde 1 tatlı kaşığı karbonat,birkaç damla limon suyu ve bir çimdik tuz olan suyun içinde bekletilir. Bu işlemin en az 3 kez tekrar edilmelidir. Yani önce 1 saat kadar bu suda beklettikten sonra yeniden aynı ölçülerde su hazırlanır ve patlıcanlar bu yeni suyun içine konur. Bir saat sonra aynı işlem tekrar edilir.Üçüncü kez hazırlanan suyun içinde ben bu kez sabaha kadar beklettim.Böylece bir gece bu karbonatlı limonlu suyun içinde kaldı. Bu işlem hem patlıcanların kara suyunu alıyor hem de bence patlıcanların yumuşak olmasını engelliyor.Patlıcanın kıtır olmasını sağlıyor.

3-Ertesi sabah 2,5 bardak su ve şeker bir tencere önce kaynatılır  ve su kaynamaya başladıktan sonra karbonatlı suda bekletilen patlıcanlar iyice sıkılarak kaynayan şerbetin içine atılır ve orta dereceleri ateşde yaklaşık 25-30 dakika kadar kaynatılır.

4-Reçel kaynarken üzerinde köpükler oluşacaktır.Bu köpükler bir kaşıkla alınıp atılmalıdır.

5-Reçelin altını kapatmaya yakın yarım limon suyu ,bir kaç damla vanilya özütü ve 5-6 adet karanfil atılır.5 dakika daha kaynadıktan sonra artık reçel tamamdır.

Pişme süresi olarak 25- 30 dakika olarak belirttim ama 20 dakikadan sonra sık sık kontrol ederek ocağın ısısının kuvvetine göre tamam ise pişme işlemini bitirebilirsiniz.  Bir de bilenler biliyordur ama reçelin pişerken çok katılaşmaması gerekiyor çünkü soğuduktan sonra daha da katılaşıyor. Bu yüzden kapatma ayarı önemli ama bunu bir iki denemeden sonra sizde bulacaksınız.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder